Budúcnosť prinesie novú formu komunikácie užívateľa / spotrebiteľa a producentov / výrobcov. Nevyhnutná zmena spôsobu života – Peter Staněk
Aký zmysel má náš život a ktoré produkty nevyhnutne potrebujeme? Aká je logika výroby pre sklad? Užívateľ má vedieť, čo chce. Umelá inteligencia, roboty to zabezpečia, vyrobia. Všetko recyklovateľné? Oblečenie meniace farbu, tvar a prispôsobujúce sa počasiu? Čo s nami, ak nebude treba našu produkciu?
Dobrý deň pán Stanek.
Prepáčte ale Vašu prednášku som nemohol ani dopozerať. Vaše slová sú naivné, podľa mňa aj nekompetentné, aj keď mate školy a skúsenosti.
Také iste slova počúvam aj pána Doliaka, a podľa nich už mala ekonomika hlavne USA skrachovať.
Ale to čo ste sa vy učili na školách a teraz učíte ostatných absolútne nezodpovedá realite. A to z jedného dôvodu. A to je nová realita, ktorá tu nikdy nebola a tým pádom nie je ani v učebniciach.
Táto realita spočíva v tom, že nikdy na svete ešte nebola taká situácia ako teraz. To znamená nikdy nebola na svete taká globálna sila, či už ekonomická, alebo vojenská ako teraz USA.
Nechcem aby ste si mysleli že som nejaký zástanca USA, práve naopak nemám ich rád, iba som realista. To znamená, že všetky Vaše ako aj predikcie pána Doliaka už najmenej 15 rokov, podľa poučiek z ekonomiky z polovičky minulého storočia už dávno mali skrachovať. Ale stále nič. Prečo sa tak nedeje?? Dlhy USA sú nesplatiteľné a všetci to vedia už najmenej 30 rokov. Akcie sú nadhodnotené, tak isto dlhú dobu. Neexistuje zlatý štandart, respektíve krytie dolára a dolár stále žije.
Prečo???? Podľa Vašich poučiek o ekonomike už mal skrachovať pred 30 rokmi!!! Ale ako som hovoril takáto situácia tu v historii ľudstva nebola. Ta výnimočnosť situácie spočíva spočíva v tom, že Dolár je celosvetová mena, či už sa to niekomu páči alebo nie. A preto na neho neplatia žiadne pravidlá z ekonomiky, pretože nikto „zatiaľ“ nechce aby skrachoval. A pokiaľ si USA udržia túto dominanciu, o čo teraz dosť razatne bojujú, tak môžu mať ekonomické ukazovatele aké chcú a nič sa im nestane. Ale toto je debata na dlhší čas a nemám problém v tom s Vami pokračovať.
Ale poďme k Vašej dnešnej prednáške.
Ako som písal, nedopozeral som ju dokonca, iba cca do polovičky a na to budem reagovať.
Na začiatku ste hovorili, že výrobok musí byť personalizovaný.
Moja otázka Vám sa nezdá, že dnešné výrobky nie sú dosť personalizované???
Za prvé v spoločnosti sú skupiny ľudí ktoré majú približne rovnaké záujmy, napr. v športe ( rovnaký futbalový klub ), obliekaní (rovnaký štýl, značka), hudba, auta, potraviny, kultúra, elektronika, atď.., atď….Za druhé na tieto skupiny, ktoré majú rovnaký záujem už v dnešnej dobe cieli agresívny marketing a reklama z masmédií a internetu, vypracovaného na bezprecedentne sofistikovanom softvéri. To znamená, že už dnešní predaj výrobkov je viac ako personifikovaní!!
Pokiaľ by sa to malo prehlbiť ešte viac a zohľadňovali by sa detailné, personálne požiadavky, tak by bola celá výroba predražená, viď. výroba značiek zameraných už v dnešnej dobe na úzku skupinu spotrebiteľov vid.( Ferrari, Dior, Luis Vitton ) atď….
Takže ešte väčšia personalizácia z dnešného hľadiska je blbosť.
Za druhé protokol kvality z Japonska TKN.
Otázka myslíte si že takýto protokol je potrebný v trhovom hospodárstve???
Keď trh si hľadá sám kompromis medzi cenou a kvalitou???
A má zmysel v dnešnej spotrebnej dobe vyrábať produkty na dlhšiu dobu, keď už teraz končí mnoho produktov na skládke, plne funkčných lebo sú vymenené za novší model???
A keby aj, tak potom aké by boli investície do inovácie???
Boli by také masívne ako teraz????
Za tretie systém Just in Time.
Tak už sám tento systém vyvracia Vaše poznámky o personalizácii, pretože už z podstaty názvu systému , „všetko na čas bez zásob“, systém musí zohľadňovať požiadavky na skladovanie flexibilne s ohľadom na požiadavky zákazníkov, a preto je nerentabilné držať na sklade súčiastky, ktoré nemusia byť použité napr., aj pol roka. Samozrejme základne a každý deň potrebne používané súčiastky si každý podnik drží v zásobe.
Za štvrté doprava a ekologia.
Otázka myslíte si že v dnešnej dobe je viac rentabilne a myslím tým aj v budúcnosti, stavať vysoko špecializované továrne napr. na čípi, batérie, polovodiče, atď…, ako takéto špeciálne produkty dovážať??
Keby to tak bolo tak napr. BMW, Audi, by už malo svoje továrne na čipy, alebo my skleníky na banány. Doprava samotná nie je problém ekologie, problém je iba použitá technologia a ta sa už tak isto mení, viď. (elektrina, CNG, H2 ),.
Tak isto doprava z hľadiska ekonomie je dosť výrazný segment a štáty si ju nemôžu dovoliť obmedziť.
A posledná vec čo som ešte pozeral.
Softvérová bezpečnosť domácich spotrebičov.
Neviem či som to správne pochopil, ale mal som taký pocit, že sa máme obávať hacknutia chladničky, televízora, vysavača atď….
Otázka prečo sa dnes neobávame hacknutia mobilu, počítača a pri tom s nimi nevysávame, nechladíme, ale používame ich na bankovnícstvo, spojenie s úradmi.
Prepáčte za obsiahlosť, ale musel som, ak som niečo zle pochopil, prosím vysvetlite my to.
Prajem pekný deň.
Upravte si kvalitu videa z 1080 na menej (cez tu ikonku v tvare ozubeneho kolesa v liste prehravaca, vlavo dole)